حذف باورها و تمامی مقدسات
عرفان عملی حلقه، بر اتصال با شعور کیهانی بنا شده است و همانطور که گفته شد، این اتصال را موجب خداشناسی عملی معرفی میکنند. حالا نوبت به پاسخ این پرسش میرسد که این اتصال چیست و چگونه امکانپذیر است؟
در عرفان حلقه، اعتقاد بر این است که اتصال با شعور کیهانی هیچ شرط و خصوصیتی ندارد و همه میتوانند به آن متصل شوند و پای در راه عرفان عملی گذارند، زیرا شعور کیهانی رحمت عام خداوند و در برگیرندهی تمامی انسانهاست، با صرف نظر از خوبی و بدی، پاکی و ناپاکی، دین و مذهب و غیره ...
«نظر به اینکه شعور الاهی نیاز به هیچ مکملی ندارد، لذا چیزی تحت هر نام و عنوان، قابل اضافه کردن به آن نبوده و این موضوع به راحتی قابل اثبات میباشد؛ چرا که با حذف عامل اضافه شده، مشاهده میشود که حلقهی وحدت همچنان عمل مینماید و این خود رسواکنندهی بدعت گذاران و متقلبان خواهد بود، که در دل این رابطه برای تشخیص حق از باطل وجود دارد. در این رابطه، هیچگونه بدعتی پذیرفته نیست و فقط نشان دهندهی میل فرد به خودنمایی و مطرح نمودن خود میباشد.» (عرفان کیهانی (حلقه).ص103)
با این عقیده مبنی بر اینکه در پیوند با حلقههای شعور کیهانی در صورت حذف عوامل زاید اشکالی در کارکرد حلقهها ایجاد نمیشود، در دورههای آموزشی عرفان حلقه موضوع توسل به معصومین و زیارت حرمهای مقدس و دعاهای مربوط، مورد نفی و نکوهش قرار میگیرد. زیارت از نظر آنها مکانپرستی و توسل شخصپرستی، روحپرستی و مردهپرستی است؛ فرقهی حلقه حتا تکریم قرآن کریم را کتابپرستی میپندارد و از خواندن آن که شفا و رحمت است، بر بالین بیماران جلوگیری میکند. چنانکه در اصل دیگری از اساسنامهی آنها، آمده است. (عرفان کیهانی (حلقه).ص119و120)
اعضای این فرقه گاهی میگویند ما اگر از توسل به پیامبر و خاندانش یا قرآن نهی میکنیم برای این است که استفادهی ابزاری از آنها شایسته نیست. درحالیکه با تأکید بر منزلت شعور کیهانی و نقش بیبدیل آن در واسطهگری میان انسان و خدا، شفا جستن از آن را ناشایست نمیدانند. پرسش این است که حذف قرآن و عترت از رابطهی میان انسان با خدا برای تکریم آنهاست یا ایجاد تغییر در باورها و شکستن ارکان دین؟ به خصوص آنجا که آقای «طاهری» در پاسخ به پرسشی دراین باره میگویند:
«ائمهی اطهار مثل مال، زن و فرزند ممکن است در نظر ناظری تجلیات زیبای الاهی برای تسهیل در مسیر کمال باشند و میتوانند هر یک برای وی به من دون الله تبدیل شوند.» (نتیجه امواج تهاجم.ص49)
آیا بهراستی نقش و منزلت اهل بیت و رسول خدا همین است و آنها هیچ کارکرد ویژهای در هدایت انسانها در جهت بسط تعالیم الاهی در فرهنگ بشری ندارند؟
با این عقیده مبنی بر اینکه در پیوند با حلقههای شعور کیهانی در صورت حذف عوامل زاید اشکالی در کارکرد حلقهها ایجاد نمیشود، در دورههای آموزشی عرفان حلقه موضوع توسل به معصومین و زیارت حرمهای مقدس و دعاهای مربوط، مورد نفی و نکوهش قرار میگیرد.
نوشته شده در یکشنبه 90/1/21ساعت
9:58 صبح توسط محمدی
نظرات ( ) |